Marantz PM7005

Audiofil Erősítő

-24%
Kiváló hangminőség és flexibilitás - integrált USB-B DA konverter!
289.990,-Ft
Ár: 219.900,-Ft
- + db
A szín felára: Szín választása kötelező
Kosárba
Szállítási idő 1-3 nap
Ingyenes szállítás
36 hónap garancia
Jellemzők
A+B hangsugárzó meghajtás:
Balanszszabályzó:
Direktforrás-kapcsoló:
Fiziológiai hangerőszabályzó (Loudness):
Késleltetett bemenetkapcsolás:
Készenléti üzemmód (stand-by):
Magas/mély hangszínszabályzó:
Kikapcsolható
Némítás kapcsoló:
Phono előerősítő:
MM
Széles tartományú frekvenciamenet DVD-Audio és SACD számára:
Felépítés
Alacsony rezonanciájú készülékház:
Aranyozott csatlakozók:
Aranyozott hangsugárzó-csatlakozók:
HDAM technológia:
Húzott alumínium hűtőbordák:
IEC lecsatlakoztatható tápkábel:
LDPS (Linear Drive Power Supply):
Az LDPS az állandó feszültségellátást biztosítja, hogy az erősítő képes legyen különböző hangsugárzókat meghajtani.
Vibráció- és rezonanciamentes kivitel:
Válogatott alkatrészek:
Motoros hangerőszabályzó:
Alumínium előlap:
Toroid táptranszformátor:
A toroid táp-transzformátor előnye a nagyon alacsony vibráció és kis fluxusveszteség.
Nagy méretű hálózati transzformátor a stabil tápellátáshoz:
Csatlakozók
Analóg audiobemenet/kimenet:
4/1
Digitális koaxiális/optikai bemenet:
1/1
Phono bemenet:
MM
Fejhallgató-kimenet:
Rendszertávvezérlő-csatlakozás:
Hangsugárzó-csatlakozók (pár):
1 banán, szorítós
Műszaki adatok
Teljesítmény (folyamatos - Watt):
2 x 45/60 8/4 Ohm
Frekvenciaátvitel (Hz):
10 - 70 000
Hangsugárzó-impedancia (Ohm):
4-8
Általános adatok
Teljesítményfelvétel (üzemi/készenléti - Watt):
170/0.2
Méretek (szélesség x magasság x mélység - mm):
440 x 125 x 379
Tömeg (csomagolás nélkül - kg):
10
Tartozékok
Távvezérlő elemekkel:
Magyar nyelvű használati utasítás:
Sztereó audiokábel (RCA):
A gyártó weboldala:

A Marantz PM7005 a Hifipiac magazin szerint:
 

"Tisztasága ellenére sterilnek véletlenül sem mondható, a prezensz tartománya élénk, a cinjei jókora fémtartalommal rendelkeznek, a ritmusa pedig meglehetősen karakán, előrevetítve, hogy pop-rock zenékkel is jó teljesítményre számíthatunk tőle. A különféle fúvós hangszerek hangját sok levegővel, felszabadult módon szólaltatja meg, megvan tehát a kellő szárnyalás is, miközben a basszus folyamatosan érezhető hangsúlyos jelenléte biztos alapot ad a hangzásnak."
 

"Térábrázolás tekintetében szintén nagyon jól vizsgázik, nagy méretű, és pontosan tagolt színpadán talán csak a szólóhangszerek helyezkednek el néha túl közel, bár lehet, hogy ez a jellegzetesség nem is hiba, hanem mindössze a készülék kissé direkt „látásmódjából” fakad."
 

"Pop-rock műfajokon a basszus és a dinamizmus adja meg az alaphangulatot, ami a sokszínű, izgalmas és érdekes hangzással párosulva eléggé meggyőző tud lenni. A mélyek jelenléte ráadásként kisebb hangerőn is meglehetősen hangsúlyos, ami nagyon pozitív tulajdonság. lévén, hogy az ember nem mindig hangosan akar zenét hallgatni, de halkan sem vágyik lapos és érdektelen hangra.

Kipróbálva a beépített DA konvertert is, nagyjából az előzőekhez hasonló hangzást tapasztalok, némileg öblösebb, erőteljesebb közepekkel, ugyancsak izmos basszussal és nyíltsággal, vagyis az analóg szekcióhoz minden szempontból hozzáillő jelleggel."
 

"A PM7005 alapvetően racionális, nyitott és dinamikus jellege mellett például a finomságok és az apró részletek is egyre nagyobb teret nyernek a hangjában, a jó basszusa pedig egyértelműen teltebbé és valóságosabbá teszi a megszólalását." 
 

A Stereoplay Magazin tesztje alapján:

“Mind a vinyl, mind pedig a digitális rajongók számára ideális választás a PM7005. Egy ügyes koncepcióval és kiegyensúlyozott hangzással hűen visszaadja a klasszikus koncerteket, slágereket, vagy a rock zenét ... még DSD formátumban is. "

Ár / érték arány: Kiváló

Stereoplay - Highlight
Marantz PM7005
2016.10.13.

Nem mostanában volt, hogy Marantz erősítő került a „kezeim közé”, annak idején viszont nagyon sokkal volt alkalmam találkozni közülük a gyártó közép és felső kategóriás sorozatából egyaránt. Ennek okán az eltelt idő és a közben elmúlt modellek ellenére a PM7005 tulajdonképpen elsőre ismerősnek tűnik, főleg, hogy külsőleg is meglehetősen emlékeztet az egykori PM-15-re, amit valaha még teszterősítőként is használtunk.


A Marantz aktuális integrált erősítő választékának nagyjából a közepe táján elhelyezkedő PM7005 külsőleg egyértelműen a jó másfél évtizeddel ezelőtt útjára indult design vonalat követi, amelynek sikere többek között abban is lemérhető, hogy azóta már több más gyártó is jelentkezett kísértetiesen hasonló kinézetű készülékekkel. A lényeg azonban természetesen most is a stabil és a rezonanciáknak hatékonyan gátat szabó készülékház belsejében található, mégpedig a szimmetrikus kialakítású, szigorúan válogatott alkatelemekből, mint például Schottky diódákból felépített nívós áramkörök formájában. Az áram visszacsatolásos HDAM technológiával, mégpedig a legújabb HDAM SA3-al működő erősítő egység alacsony zaj és torzítás mellett állítja elő a 8 Ohmon 60W, 4 Ohmon pedig 80 W csatornánkénti teljesítményt.

A készülék négy line analóg és egy phono MM bemenettel rendelkezik, ezenkívül napjaink trendjeinek megfelelve DA konverterek is találhatók benne, természetesen korrekt módon elszigetelve az analóg áramköröktől.


Az erősítő ilyen módon újabb felhasználási területet biztosítva külső DAC-ként is funkciónál, bemenetek terén egy optikai és egy koaxiális digitális csatlakozással, valamint egy USB-B porttal ellátva. Utóbbi révén a PM7005-öt közvetlenül lehet csatlakozni a számítógépekhez is, melyekről a digitális jelek a kiváló minőségű CS4398 DAC chip „kezei közé” kerülnek. Ilyenkor az erősítő lényegében úgy működik, mint a hangkártya a számítógépben és az USB-B port aszinkron és "bit-perfect" üzemmódja gondoskodik arról, hogy ne csak a 192 kHz/24 bites, hanem a DSD 2.8MHz és 5.6MHz nagyfelbontású jelek is megszólalhassanak. Az analóg bemenetek használatakor az Analog Mode kapcsolóval teljesen ki lehet kapcsolni a digitális részegységeket, hogy véletlenül se szóljanak bele a kényes analóg hangzásba. Az erősítő előlapján található elmaradhatatlan magas és mély hangszínszabályzókat a „Source Direct” kapcsolóval iktathatjuk ki a játékból, a lehető legtisztább jel-utakat biztosítva ezáltal a mindenféle fölösleges áramköröket elkerülő zenei információknak.


A készülék hátlapja letisztult, rendezett képet mutat, a szimmetrikus felépítés révén középre helyezett igényes réz SPTK-1 hangsugárzó terminál szettel, míg a bal oldalon az analóg és digitális bemenetekkel, valamint a sztereó record kimenettel. A fekete és jellegzetes arany-ezüst színekben kapható készülékhez kapunk még egy elegáns és méretes rendszer távvezérlőt, amivel az erősítőn túl egyéb Marantz műsorforrások, például CD játszók irányítása is lehetséges.
 

Jazz muzsikával indítva a programot elsőként az extrovertált jellegű, dinamikus hangzás és a basszus hangsúlyos jelenléte ragadja meg a figyelmemet, és ezek a tulajdonságok némileg műfajfüggően ugyan, de a továbbiakban mindvégig meghatározzák az erősítő hangzásának alaphangulatát. Korábbi Marantz-os élményeim alapján az alapvetően racionális, érdekes, tiszta és részletező karakter maradt meg bennem róluk - ez a legtöbb tekintetben most is igaz, hiszen a 7005-ös számos ponton emlékeztet az utoljára hallott nála komolyabb márkatársak hangjára. Tisztasága ellenére sterilnek véletlenül sem mondható, a prezensz tartománya élénk, a cinjei jókora fémtartalommal rendelkeznek, a ritmusa pedig meglehetősen karakán, előrevetítve, hogy pop-rock zenékkel is jó teljesítményre számíthatunk tőle. A különféle fúvós hangszerek hangját sok levegővel, felszabadult módon szólaltatja meg, megvan tehát a kellő szárnyalás is, miközben a basszus folyamatosan érezhető hangsúlyos jelenléte biztos alapot ad a hangzásnak.

A belső erőnek és a mindegyik tartományban érezhető dinamizmusnak köszönhetően kellően dinamikusak a megindulások is, Verdi Macbeth részletében például a forték jó nagyot „rúgnak”, és a rezesek is elemükben érzik magukat, olyannyira, hogy a csúcsokban kicsit talán már túl is forszírozzák a dolgot. A „tombolást” levezető lágy hegedű futamok viszont szinte úsznak a levegőben, s megkockáztatom, hogy még egy pici édeskésséget is érzek bennük, ami egy Marantz elektronikánál mindenképpen ritka jelenségnek számít. A tuti csúcsán a bizonyítási vágytól égő dobokat már kissé dörömbölős hatásúnak érzem, itt a készülék egy kicsit ajtóstul akar berontani a házba.

A gyengébb pillanataiban egészen barátságos tónusúnak mondható készülék színei nyíltak, érdekesek és izgalmasak, a hangszerek testes ábrázolása révén a muzsika sokkal valóságosabbnak tűnik. Sosztakovics Waltzának játékosságát elég jól adja vissza és ennél a felvételnél a színvilág is komoly szerephez jut, az alapvető precízséget enyhítő óvatosan adagolt lazaság pedig nagyban hozzájárul a muzsika hangulatának megjelenítéséhez. A részletező képességéből a készülék viszont továbbra sem enged. A „men you were” bevezetőjének halk csilingelései szinte nagyító alá rakva jelennek meg, (erről a részről tudni kell, hogy némely berendezésen és hangsugárzón csak azért „hallom”, mert tudom, hogy ott van), amelyik analitikából nem olyan profi, az ezt a részt maximum csak sejtetni tudja. A készülék megnövekedett energia tartalékainak köszönhetően a mélyek is kellő erővel dorombolnak, rezeg is minden rendesen a hangmérnök által kissé túltolt basszusnak köszönhetően, miközben a kissé reszelős hangú énekesnő szomorúan dalol. A mélyek az ily módon igazán dús és stabil alapokat nyerő fenséges Stabat Materben is nagyon tetszenek, még ha a szakrális áhítat ábrázolása nem is tartozik az erősítő legfőbb ütőkártyái közé. Térábrázolás tekintetében szintén nagyon jól vizsgázik, nagy méretű, és pontosan tagolt színpadán talán csak a szólóhangszerek helyezkednek el néha túl közel, bár lehet, hogy ez a jellegzetesség nem is hiba, hanem mindössze a készülék kissé direkt „látásmódjából” fakad.

Pop-rock műfajokon a basszus és a dinamizmus adja meg az alaphangulatot, ami a sokszínű, izgalmas és érdekes hangzással párosulva eléggé meggyőző tud lenni. A mélyek jelenléte ráadásként kisebb hangerőn is meglehetősen hangsúlyos, ami nagyon pozitív tulajdonság. lévén, hogy az ember nem mindig hangosan akar zenét hallgatni, de halkan sem vágyik lapos és érdektelen hangra.

Kipróbálva a beépített DA konvertert is, nagyjából az előzőekhez hasonló hangzást tapasztalok, némileg öblösebb, erőteljesebb közepekkel, ugyancsak izmos basszussal és nyíltsággal, vagyis az analóg szekcióhoz minden szempontból hozzáillő jelleggel.
 

A márkasajátosságok és alapvető ismertetőjegyek hosszú évek távlatában sem változnak meg teljesen, viszont sok esetben csiszolódnak, formálódnak és finomodnak, pontosan úgy, ahogy a Marantz készülékek esetében is történik. A PM7005 alapvetően racionális, nyitott és dinamikus jellege mellett például a finomságok és az apró részletek is egyre nagyobb teret nyernek a hangjában, a jó basszusa pedig egyértelműen teltebbé és valóságosabbá teszi a megszólalását. A bőréből viszont így sem bújik ki, ezért az igazán jó eredmény elérése érdekében érdemes odafigyelni a megfelelő partnerek, különös tekintettel a hangsugárzó kiválasztására, amely terén mindenképpen a lágyabb hangzású típusok között javallott keresgélni.


forrás: hifipiac.hu

Megtekintett termékek